Gmina i Urząd

Wydział Gospodarki Komunalnej

Aurelia Potażnik – kierownik
Wejście A, I piętro, pok. 4
tel. 68 355 59 44
e-mail: um@kozuchow.pl

Tomasz Klimek – zastępca kierownika
Wejście A, I piętro, pok. 4
tel. 68 355 59 44

Agnieszka Gelfort-Ozgowicz – inspektor
Wejście A, I piętro, pok. 5
tel. 68 355 59 45

Dominika Korbik – inspektor
Wejście A, I piętro, pok. 5
tel. 68 355 59 45

Renata Adamowska – pomoc administracyjna
Wejście A, I piętro, pok. 5
tel. 68 355 59 45

Beata Sitek – inspektor
Wejście A, II piętro, pok.  19
tel. 68 355 59 75

Fabian Wildangier – referent
Wejście A, II piętro, pok.  19
tel. 68 355 59 75

Marlena Pisańska – główny specjalista
Wejście A, III piętro, pok. 26
tel. 68 355 59 66

Paulina Pohorecka – inspektor
Wejście A, III piętro, pok. 26
tel. 68 355 59 66

Helena Witucka – podinspektor
Wejście A, III piętro, pok. 27
tel. 68 355 59 67

 

Zadania wydziału:

  • sprawy z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki wodnej, ochrony złóż surowców mineralnych, ochrony przed zanieczyszczeniami oraz wykonywanie kontroli w tym zakresie
  • działania w zakresie zapobiegania klęskom żywiołowym i nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska
  • sprawy związane z zaopatrzeniem w wodę, odprowadzaniem ścieków, przeciwdziałaniem zanieczyszczeniu środowiska
  • przygotowywania zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska
  • opracowywanie założeń do gminnego programu ochrony środowiska i planów gospodarki odpadami, programów usuwania produktów zawierających azbest
  • sprawdzanie poprawności kalkulacji cen za wodę oraz odprowadzanie i oczyszczanie ścieków
  • realizacja zadań obronnych związanych gospodarowaniem zasobem mienia komunalnego na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny
  • sprawy gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność gminy w zakresie zbycia nieruchomości, oddania w użytkowanie wieczyste, trwały zarząd, dzierżawę i inne formy władania oraz naliczanie należności na rzecz gminy z przedmiotowych praw
  • sprawy komunalizacji mienia, wywłaszczania
  • sprawy scalania i podziału nieruchomości
  • sprawy dotyczące zwiększania gminnego zasobu nieruchomości
  • prowadzenie rozgraniczeń nieruchomości
  • prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłaty adiacenckiej i planistycznej
  • prowadzenie rejestru mienia gminnego i jego inwentaryzacja
  • sprawy związane z realizacją zadań określonych w ustawie Prawo geologiczne i górnicze
  • prowadzenie spraw w zakresie remontów prowadzonych przez gminę, w tym przygotowanie dokumentacji, kosztorysowanie, uzyskiwanie stosownych pozwoleń, nadzór nad ich realizacją
  • dokonywanie uzgodnień usytuowania projektowanych sieci technicznego uzbrojenia terenu
  • opracowywanie planów szczegółowych zagospodarowania przestrzennego
  • przygotowanie projektów decyzji lokalizacyjnych inwestycji o charakterze lokalnym
  • prowadzenie spraw z zakresu remontów dotyczących rewitalizacji
  • opracowanie projektów planów z zakresu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną, paliwo gazowe
  • przygotowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy
  • przygotowanie projektów decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego
  • prowadzenie spraw związanych z nazwami miejscowości, ulic, placów
  • prowadzenie spraw związanych z numeracją nieruchomości
  • prowadzenie spraw związanych ze zmianą granic miejscowości
  • prowadzenie ewidencji gospodarstw rolnych
  • sprawy związane ze spisami rolnymi
  • sprawy melioracji, w tym współpraca z gminną spółką wodną
  • sprawy wyłączenia użytków rolnych z produkcji
  • sprawy związane z leśnictwem, zalesianiem, łowiectwem, szkodami spowodowanymi przez zwierzynę łowną
  • sprawy związane ze zwalczaniem skutków klęsk żywiołowych w rolnictwie
  • prowadzenie kontroli w zakresie odpowiedzialności cywilnej rolników z tytułu posiadania gospodarstwa rolnego oraz ubezpieczenia budynków wchodzących w skład gospodarstwa rolnego od ognia i innych zdarzeń losowych
  • wydawanie zaświadczeń dotyczących gospodarstw rolnych

prowadzenie spraw związanych z ochroną zwierząt, w szczególności:

  • podejmowanie działań przeciwko właścicielom zwierząt, którzy okrutnie traktują zwierzęta lub rażąco je zaniedbują
  • prowadzenie spraw związanych z zabieraniem porzuconych psów i przekazywaniem ich do schronisk
  • wydawanie zezwoleń na utrzymanie psów uznanych za agresywne i prowadzenie ich rejestru
  • przygotowywanie zezwoleń na uprawy maku i konopi
  • prowadzenie spraw związanych z organizacją grzebowisk i utylizacyjną padłych zwierząt
  • współpraca z inspekcją weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt
  • sporządzanie list uprawnionych do głosowania w wyborach do rady powiatowej izby rolniczej
  • prowadzenie spraw dotyczących zasięgania opinii izby rolniczej o projektach aktów prawa miejscowego dotyczącego wsi, rolnictwa, rynków rolnych
  • sprawy dotyczące dróg gminnych i oświetlenia drogowego
  • sprawy dotyczące przyznawania dodatków mieszkaniowych i dodatków energetycznych
  • sprawy utrzymania porządku i czystości w gminie oraz wykonywanie kontroli w tym zakresie

prowadzenie ewidencji:

  • zbiorników bezodpływowych
  • przydomowych oczyszczalni ścieków
  • umów na odbiór odpadów komunalnych
  • gminnej zabytków
  • kąpielisk
  • sprawy handlu, czasu pracy placówek handlowych i usługowych
  • sprawy targowiska miejskiego, opłat targowych
  • sprawy związane z cmentarzami wojennymi, komunalnymi
  • sprawy związane z utrzymaniem zieleni miejskich
  • realizacje zadań gminy wynikających z Ustawy o transporcie drogowym, Ustawy o drogach publicznych, Ustawy o ruchu drogowym

przygotowywanie zezwoleń:

  • na świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych
  • licencje transportowe i zezwolenia transportowe
  • na sprzedaż napojów alkoholowych
  • na ochronę przed bezdomnymi zwierzętami
  • na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt
  • na prowadzenie grzebowisk zwłok zwierzęcych
  • realizacje zadań z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej
  • gospodarowanie mieniem gminnym, które nie zostało przekazane innym użytkownikom

 

sprawy wynikające z ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego, w szczególności:

  • przydział lokali mieszkalnych i socjalnych
  • opracowywanie propozycji stawek czynszu za mieszkania
  • prowadzenia racjonalnej gospodarki lokalami mieszkalnymi
  • współpraca ze wspólnotami mieszkaniowymi
  • obsługa komisji mieszkaniowej
  • sprawy dotyczące działalności gminnej spółki komunalnej
  • sprawy związane z ubezpieczeniem mienia gminnego
  • sprawy dotyczące konserwacji zabytków
  • przygotowanie planu gospodarowania nieruchomościami gminy
  • sprawy z zakresu zwrotu podatku zawartego w cenie oleju napędowego podatnikom podatku rolnego
  • przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
  • wydawanie zaświadczeń z zakresu rewitalizacji.

Prowadzenie spraw związanych z obsługą systemu Centralnej Ewidencji I Informacji o Działalności Gospodarczej poprzez wprowadzanie do systemu:

  • wniosków o wpis do CEIDG przedsiębiorcy
  • wniosków o zmianę wpisu w CEIDG oraz innych danych
  • wniosków o zawieszenie wykonywania działalności gospodarczej
  • wniosków o wznowienie wykonywania działalności gospodarczej
  • wniosków o wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG”.

Formularze

Wniosek-o-wydanie-wypisu-dzialki.docx

Zalacznik-wniosek-o-wydanie-wypisu-wyrysu-dzialki.docx

Zaswiadczenie-o-zagospodarowaniu-dzialki-z-planu-zagospodarowania-przestrzennego.docx

Wniosek-o-nadanie-nr-porzadkowego-1.docx

Zaswiadczenie-o-zagospodarowaniu-przestrzennym-dzialki.docx

Wniosek-o-zmiane-decyzji-o-warunkach-zabudowy.docx

Wniosek-o-dofinanoswanie-usuniecia-azbestu.doc

Wniosek-o-dotacje-wymiana-piecy.docx

Wniosek-o-przeniesienie-decyzji-srodowiskowej.doc

Wniosek-o-wydanie-decyzji-srodowiskowych-o-uwarunkowaniach.docx

Zgloszenie-zbiornika-i-przydomowej.pdf

zgloszenie-zamiaru-usuniecia-drzewa-lub-drzew.docx

Zalacznik-wniosek-o-wydanie-zezwolenia-na-wycinke-drzew-i-krzewow.docx

Zezwolenie-na-usuniecie-drzew-i-krzewow.doc

Wniosek-na-zajecie-pasa-drogowego-droga-gminna.docx

Zawiadomienie-o-zajeciu-pasa-drogowego-drogi-gminnej-w-celu-usuniecia-awarii.docx

Wniosek-o-wydanie-zezwolenia-na-sprzedaz-napojow-alkoholowych.doc

wniosek-rewitalizacja.pdf

deklaracja-dotyczaca-zrodel-ciepla-i-zrodel-spalania-paliw-formularz-A.pdf

deklaracja-dotyczaca-zrodel-ciepla-i-zrodel-spalania-paliw-formularz-B.pdf

Wniosek-o-zezwolenie-na-sprzedaz-detaliczna-napojow-alkoholowych.doc

wniosek-o-wydanie-zezwolenia-na-nieczystosci-ciekle.doc

Wniosek-o-ustalenie-warunkow-zabudowy-i-lokalizacji-inwestycji-celu-publicznego.docx

wniosek-o-uznanie-drzewa-lub-krzewu-za-zlom-lub-wywrot.docx

WNIOSEK-O-ZAKUP-WEGLA-PRZEZ-MIESZKANCA-—-2023-3.docx

Wniosek-o-udzielenie-dotacji-celowej-na-dofinansowanie-kosztow-budowy-przydomowej-oczyszczalni-sciekow.pdf

Wniosek_o_przydzial_lokalu_mieszkalnego.doc

Wykaz-podmiotow-swiadczacych-uslugi-w-zakresie-wywozu-nieczystosci-plynnych.pdf