Kinga Kukuć – kierownik
Wejście C, parter
tel. 68 355 59 73
e-mail: usc@kozuchow.pl
Alina Śmigiel – zastępca kierownika
tel. 68 355 59 52
e-mail: alina.smigiel@kozuchow.pl
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- rejestracja w rejestrze stanu cywilnego urodzeń, małżeństw i zgonów
- transkrypcja i odtwarzanie w rejestrze stanu cywilnego zagranicznych aktów stanu cywilnego
- korygowanie, uzupełnianie i aktualizowanie danych zawartych w rejestrze Pesel
- przyjmowanie na podstawie kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego:
- oświadczeń o uznaniu ojcostwa
- oświadczeń o wyborze lub zmianie imienia, nazwiska dla dziecka
- oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński
- oświadczeń o wyborze nazwiska noszonego po zawarciu małżeństwa oraz nazwiska dzieci zrodzonych z małżeństwa
- oświadczeń o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego
- oświadczeń małżonków, że dziecko będzie nosić takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich wspólne dziecko
- rejestracja oświadczeń o uznaniu ojcostwa w rejestrze uznań
- nadawanie numeru Pesel noworodkom urodzonym na terenie gminy Kożuchów
- aktualizowanie, unieważnianie, prostowanie, uzupełnianie i odtwarzanie aktów stanu cywilnego
- unieważnianie wzmianek dodatkowych dołączonych do niewłaściwego aktu lub błędnie sporządzonych z przyczyn technicznych lub w wyniku niewłaściwego zastosowania funkcjonalności rejestru stanu cywilnego
- prowadzenie, zabezpieczenie i konserwacja zbioru ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego
- przenoszenie aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach i akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego jako odwzorowanie cyfrowe
- wydawanie kserokopii z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego
- prowadzenie archiwum i przekazywanie aktów stanu cywilnego i akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego do archiwum państwowego po upływie okresów ich przechowywania
- wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego z rejestru stanu cywilnego
- wydawanie zaświadczeń:
- o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby
- o stanie cywilnym z rejestru stanu cywilnego
- stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
- stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo
- potwierdzających uznanie ojcostwa
- o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego
- przyjmowanie zapewnień o nieistnieniu okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
- organizowanie uroczystości zawarcia związku małżeńskiego
- wydawanie zezwoleń na skrócenie terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa
- organizowanie uroczystości jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego oraz 100. urodzin
- występowanie do sądu powszechnego z wnioskami o:
- rozstrzygnięcie wątpliwości, czy osoba może zawrzeć małżeństwo
- sprostowanie aktu stanu cywilnego wykraczające poza kompetencje kierownika urzędu stanu cywilnego
- unieważnienie aktu stanu cywilnego lub dołączonej do niego wzmianki dodatkowej wykraczające poza kompetencje kierownika urzędu stanu cywilnego
- ustalenie treści aktu stanu cywilnego
- wydawanie decyzji administracyjnych o odmowie dokonania czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego oraz o zmianie imion i/lub nazwisk
- prowadzenie korespondencji z organami administracji publicznej i instytucjami w zakresie stanu cywilnego
- pozyskiwanie i przekazywanie danych dla potrzeb statystyki publicznej
- sporządzanie testamentu alograficznego
- sporządzanie tłumaczeń urzędowych do wydawanych odpisów aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o stanie cywilnym i zaświadczeń, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo
- przekazywanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych oraz ich aktualizowanie lub usuwanie.
prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym:
- realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym opracowanie i aktualizacja gminnego planu zagrożenia kryzysowego gminy
- monitorowanie, analiza ocena zagrożeń
- obsługa i merytoryczne wsparcie gminnego zespołu zarządzania kryzysowego
- przekazywanie raportów i meldunków właściwym służbom
- współpraca z państwową i ochotniczymi strażami pożarnymi w zakresie ochrony ppoż. i bezpośredniej ochrony przed powodzią
- realizacja zadań dotyczących planowania obronnego i operacyjnego na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny
- realizacja zadań z zakresu świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony
Formularze
Oswiadczenie-o-powrocie-osoby-rozwiedzionej-do-nazwiska-ktore-nosila-przed-zawarciem-malzenstwa.pdf
Oswiadczenie-o-uznaniu-ojcostwa-skladane-przed-Kierownikiem-Urzedu-Stanu-Cywilnego.pdf
Oswiadczenie-o-zmianie-imienia-imion-dziecka-skladane-przed-Kierownikiem-Urzedu-Stanu-Cywilnego.pdf
Oswiadczenie-o-zmianie-nazwiska-pierwszego-wspolnego-dziecka-pochodzacego-z-malzenstwa.pdf
Wniosek-o-odtwarzanie-tresci-aktow-stanu-cywilnego.pdf
Wniosek-o-sprostowanie-aktow-stanu-cywilnego.pdf
Wniosek-o-przyjecie-przez-Kierownika-USC-oswiadczenia-ostatniej-woli-spadkodawcy.pdf
Wniosek-o-wydawanie-wielojezycznego-standardowego-formularza-tlumaczenie-pomocnicze-2.pdf
Wniosek-o-wydawanie-zaswiadczenia-o-stanie-cywilnym.pdf
Wniosek-o-wydawanie-zaswiadczen-z-rejestru-stanu-cywilnego.pdf
Zawarcie-zwiazku-malzenskiego-w-Urzedzie-Stanu-Cywilnego-i-jego-rejestracja.pdf
Wniosek-o-uzpelnienie-aktow-stanu-cywilnego.pdf
wniosek-o-rejestracje-zdarzenia-ktore-nastapilo-za-granica.pdf