Joanna Rajewska-Jaworowicz – skarbnik Gminy
Wejście A, II piętro, pok. 15
tel. 68 355 59 55
e-mail: um@kozuchow.pl
Urszula Gaczyńska – inspektor
Wejście A, II piętro, pok. 16
tel. 68 355 59 56
Magdalena Kłyszko – pomoc administracyjna
Wejście A, II piętro, pok. 16
tel. 68 355 59 56
Justyna Kmiecik – podinspektor
Wejście A, II piętro, pok. 17
tel. 68 355 59 57
Paulina Szmigiel – referent
Wejście A, II piętro, pok. 20
tel. 68 355 59 53
Magdalena Stelmaszyk – podinspektor
Wejście A, II piętro, pok. 20
tel. 68 355 59 53
Katarzyna Kulesza – inspektor
Wejście A, III piętro, pok. 21
tel. 68 355 59 61
Magdalena Sidor – inspektor
Wejście A, III piętro, pok. 21
tel. 68 355 59 61
Grażyna Cichocka – inspektor
Wejście A, III piętro, pok. 22
tel. 68 355 59 62
Anna Szmigiel – główny specjalista
Wejście A, III piętro, pok. 22
tel. 68 355 59 62
Do zadań wydziału należy:
- przygotowanie projektów uchwał i zarządzeń burmistrza wraz z uzasadnieniem w sprawach budżetu i projektów uchwał w zakresie podatków i opłat lokalnych, pomocy publicznej, pomocy innym jednostkom samorządu
- analiza wykonania budżetu oraz wnioskowanie o zmiany w budżecie
- prowadzenie rachunkowości budżetowej gminy
- prowadzenie księgowości urzędu
- prowadzenie obsługi finansowej sołectw, w tym świetlic wiejskich, ochotniczych straży pożarnych
- prowadzenie ewidencji podatników podatków pobieranych przez gminę w oparciu o złożone deklaracje podatkowe, informacje podatkowe, ewidencję gruntów oraz inne dokumenty
- dokonywanie wymiarów podatków i opłat lokalnych
prowadzenie ewidencji wniosków podatników:
- zastosowanie zwolnień w podatkach
- zastosowanie ulg w zapłacie podatków, tj. umorzenie, odroczenie terminu płatności, rozłożenie na raty;
- wystawianie faktur i księgowanie ich zapłaty
- sprawowanie nadzoru nad poborem podatków, w tym również rozliczanie inkasentów poboru podatków i opłat
- naliczanie, pobieranie i ewidencjonowanie opłaty skarbowej, stosowanie w praktyce ustawy o opłacie skarbowej
- prowadzenie spraw finansowych związanych z funduszem sołeckim
- prowadzenie spraw finansowych związanych z rozliczaniem się z gminną spółką komunalną
- prowadzenie windykacji podatków i opłat lokalnych oraz innych należności pieniężnych gminy
- przyjmowanie sprawozdań budżetowych od jednostek organizacyjnych, ich kontrola, sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami
- prowadzenie spraw związanych z udzielonymi i otrzymanymi kredytami, pożyczkami, poręczeniami, gwarancjami
- prowadzenie spraw finansowych dotyczących uzyskania funduszy z Unii Europejskiej, właściwego ich rozliczania zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie procedurami
- prowadzenie rozliczeń publiczno-prawnych (podatek VAT, podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie społeczne, fundusz pracy, PFRON), sporządzanie, przesyłanie dokumentów w tym zakresie
- prowadzenie obsługi księgowej i finansowej pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej
- prowadzenie obsługi finansowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych pracowników
- wystawianie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych
- wystawianie zaświadczeń interesantom o stanie majątkowym, o niezaleganiu w podatkach lub stanu zaległości wobec gminy
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy publicznej dla przedsiębiorców, w tym prowadzenie współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów
- analiza wykorzystania przekazanych dotacji dla podległych jednostek i jej rozliczanie we współpracy z innymi wydziałami
- rozliczanie we współpracy z innymi wydziałami środków finansowych przekazanych na działalność pożytku publicznego
- współpraca z właściwymi urzędami skarbowymi w zakresie planowania i realizacji dochodów budżetowych
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i wypłatą świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów
- przekazywanie zarządzeń i innych aktów prawnych z wydziału do organów nadzoru (wojewody, regionalnej izby obrachunkowej) w celu badania ich legalności
- prowadzenie spraw obronnych w zakresie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie gminy na realizację tych zadań oraz ich rozliczanie
- przygotowywanie analiz finansowych
- przygotowywanie projektów interpretacji podatkowych
- opracowywanie projektów wieloletniej prognozy finansowej
- przygotowanie strategii zarządzania długiem publicznym – analiza bieżąca i monitoring
- prowadzenia spraw z zakresu:
- ulg, umarzania i rozkładania na raty należności gminy
- zwrotu podatku VAT dla gminy
- sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych
- prowadzenie rejestru ewidencji opłat cmentarnych
- przygotowanie dokumentów umożliwiających poświadczenie oświadczeń rolników związanych z nabyciem użytków rolnych.
Formularze
IR_1_informacja-o-gruntach.pdf
ZIR_1_zalacznik-do-informacji-o-gruntach.pdf
ZIR_2_zalacznik-do-informacji-o-gruntach.pdf
ZIR_3_zalacznik-do-informacji-o-gruntach.pdf
ZIL_1_zalacznik-do-informacji-o-lasach.pdf
ZIL_2_zalacznik-do-informacji-o-lasach.pdf
ZIL_3_zalacznik-do-informacji-o-lasach.pdf
DL_1_deklaracja-na-podatek-lesny.pdf
ZDL_1_zalacznik-do-deklaracji-na-podatek-lesny.pdf
ZDL_2_zalacznik-do-deklaracji-na-podatek-lesny.pdf
IN_1_informacja-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych.pdf
ZIN_1_zalacznik-do-informacji-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych.pdf
ZIN_2_zalacznik-do-informacji-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych.pdf
ZIN_3_zalacznik-do-informacji-o-nieruchomosciach-i-obiektach-budowlanych.pdf
DN_1_deklaracja-na-podatek-od-nieruchomosci.pdf
ZDN_1_zalacznik-do-deklaracji-na-podatek-od-nieruchomosci.pdf
ZDN_2_zalacznik-do-deklaracji-na-podatek-od-nieruchomosci.pdf
DT_1_deklaracja-na-podatek-od-srodkow-transportowych.pdf
DT_1A_zalacznik-do-deklaracji-DT-1.pdf
DR_1_deklaracja-na-podatek-rolny.pdf
ZDR_1_zalacznik-do-deklaracji-na-podatek-rolny.pdf